Geri Dönüşüm

Yurdumun büyük şehirlerinde belediyeler, ortalama iki seneden beri geri dönüşüm atıklarını ayrı topluyor. Yine yaklaşık iki senedir; kartonumu, şişemi, plastiğimi ayrı atıyorum. Sadece daha az zararlı olmak için.

Belediyeler bir heves başladılar bu işe, broşürler çöpler, toplama saatleri… Ama sonradan tepkisizlikten yakınmaya durdular, geri dönüşüm toplanmadı, sadece sokakta bir kaç çöp kutusu kaldı. Olsun, o bile yeter. Arayıp sordum; “Kimseden ilgi göremedik maalesef, toplamıyoruz ama geri dönüşüm konteynırlarına bırakabilirsiniz,” dediler.geri-donusum-nedir-1

Şaşırdım tabi, nasıl ilgi görmez ki bu kadar önemli bir konu? Komşularıma söyledim. “Niye toplamıyorsunuz, haydi geri dönüşüm atıklarını ayrı toplayalım,” dedim. Ah, duyduklarımı tekrar zikredip kafayı yemeyeyim.

İlk hedef kitlemden iş çıkmayınca, anlaşılma umuduyla arkadaşlarıma çevirdim propagandamı. “Ya aklım almıyor,” dedim, “Nasıl hâlâ hepsini birlikte fırlatıveriyorsunuz?”

Değişen bir şey yok. Bir senedir konuşuyorum ben kendi kendime. Daha konuşur muyum yoksa dünyaya mı küserim bilmem. Ama bir de buradan şansımı deneyeyim dedim.

Lütfen belediyenizin sitesine bir bakın, nasıl geri dönüşüm yapıyorlarmış bir arayın. Süreç toplam iki dakika sürüyor.Ardından mutfağa bir poşet daha koyuyor ve kağıdınızı camınızı onun içine dolduruyorsunuz.

Lütfen.

Bir Cevap Yazın

