#BingöldekiTecavüzeSessizKalma

Bingöl’deki tecavüz ve kamuoyu nezdinde “gereken ceza verilmedi” hissi uyandıran diğer mevzu bahis tecavüzler için; gerçekten birileri birilerine tecavüz mü etti, olay nasıl gerçekleşti, erkek cani, kadın hepten suçsuz mu… bunları bilmiyorum. Orada değildim, görmedim, tanıklardan da dinlemedim. Duyduğum gördüğüm, medya kanallarından geçmiş, geçerken de eğrilmiş bir takım yarım yamalak bilgi.

Ama bildiğim, gördüğüm ve bizzat yaşadığım şeyler var. Ben ki, bu ülkenin gelişmiş bir şehrinde oturan kendi halinde bir kadınım. Eğer ıssız bir sokaktan geçen bir kadın gündüz vakti de olsa korkuyorsa; eğer geceleyin garlarda, otobüs duraklarında, parkta, bahçede taciz korkusundan büzüşüp kalıyorsa; eğer bir yerden bir yere giderken tanıdığı başka erkekle olmayı rahatlatıcı buluyorsa; eğer otobüs taşrada bir yerde mola vermişse otobüsten inmeye çekiniyorsa; eğer yol kenarında arabayı durdurup manzaranın keyfini çıkaramıyorsa; eğer kıraathanelerin önünden geçerken nasıl yürüyeceğini bilemiyorsa; eğer ergenliğin ilk yıllarından itibaren kalabalık otobüslere, dolmuşlara binerken hep aynı tedirginliği yaşıyorsa; eğer evinden dışarı çıktığında en büyük korkusu taciz, hemen peşindeki tecavüze uğramak oluyorsa… evet, benim vicdanımda da “gereken ceza verilmedi”, verilmiyor.

Bir Cevap Yazın

