Yayınevleri ile İletişim

Kaç vakittir son yazdığım romanımı bastırmaya çalışıyorum. Bir yıl kadar oldu galiba. Moralim bozulmasın diye detaylı bir hesaplamaya girişmeyeceğim. En beğendiğim yayınevlerinden başlayacak, reddedildikçe, tam da belirli olmayan listemde birer birer aşağı inecektim. Planım buydu, uyguluyorum da. Mütemadiyen reddediliyor ve sonraki yayınevine geçiyorum. Henüz başlarda sayılırım ama süreç hızlı ilerliyor. Benden kaynaklı değil, yayınevlerinden seri bir şekilde ret yiyorum. Yoksa ben, olumsuz cevap aldıktan sonra bir müddet kendime gelemiyor, dünyayı eğik başımla süzüyor, geceleri erken yatıyor ve sahibinden.com’da deniz gören tarla bakıyorum. Ardından, bir şey olduğundan değil ama, hacı yatmazlığımdan belki; tekrar toparlanıyor ve hop, bir sonraki yayıneviyle iletişime geçiyorum.

Bu süreçte, “yayımlamayacağız” ana fikirli maillerden daha çok beni yaralayan, umudumu kıran ve isyan ettiren konu, internet sitelerinde bulamayıp “yayınevinize dosyamı nasıl ileteyim” diye sorduğumda aldığım cevaplar. “info@yayınevi.com” mail adreslerine attığım iletilere dönen yanıtlar, algı sınırlarımı zorlayacak kadar kaba olabiliyor. Buna iki güzel örnek verebilirdim ama aradım, taradım ve daha önce beni benden alan maili bulamadım. Unutmak için silmiş olmalıyım. Ancak net hatırlıyorum. Selamlama, arzuhal, iyi dilekler bölümlerini gözeterek yazdığım iletime, küçük harfle başlayan ve sonunda noktası bulunmayan, tek bir kelime almıştım cevap olarak: “evet”.  Son gelen, bu yazıyı yazmama ve alakalı alakasız bir iki karar daha almama sebep olan yanıtı ise, aşağı kopyalamakta bir sakınca görmüyorum.

29 Nisan 2014 11:35 tarihinde info@yayınevi.com yazdı:

mail veya posta yolluyla

 

28 Nisan 2014 15:31 tarihinde Asli Akarsakarya <asliakar@yahoo.com> yazdı:

Merhaba,

 

Roman dosyamı, xxx Yayınları’na göndermek istiyorum. Nasıl bir yol izlemeliyim?

 

Teşekkürler,

Aslı Akarsakarya

 

Yayınevinin web sitesini inceledim elbet ve konuyla ilgili bir açıklama bulunmuyor. Günde yüzlerce, binlerce ileti ve soru alıyor olabilirler ama bunu cevaplamanın yolu bu değil. Adap diye bir şey var ve yokluğu karşılıklı nezaketin aşınmasına sebep olabilir. Madem bu kadar bitkin ve sıkkınsınız ve lanet okuyorsunuz adı sanı duyulmamış kimselerin durmaksızın dosya gönderme taleplerinden, otomatik ama düzgün ve açıklayıcı bir yanıt ile geçiştiriverseniz hiç olmazsa.

Benim gibiler, etrafınızda başınızı ağrıtacak kadar çok olabilir. Ama bu demek değil ki derimiz çok kalın, hiçbir darbe canımızı acıtmıyor ya da yayınevlerinden mail geldiği zaman korkmuyor, heyecanlanmıyoruz. Bilakis, en hassas olduğumuz ve en fazla incindiğimiz zamandır.

O sebeple, biraz adap!

3 thoughts on “Yayınevleri ile İletişim

  1. bikeandwalkinturkey says:

    Aslı merhaba:

    Bisikletle Pakistan ve Hindistan’a gitmeden evvel yazılarınızdan çokça yararlandım. Yayınlanmış bir kitabınız olduğundan yayın evleriyle nasıl mücadele edileceğini biliyor oluduğunuzu düşünmüştüm
    .
    Kötü komşu insanı mal sahibi yapar derler ya. Bende de bitmiş çekilmeyi bekleyen yedi tane film senaryosu var. Yapımcılarla uğraşmaktan bıktım. Şimdi kurduğumum World2turkey Danışmanlık firmasından kazandığım paralarla Irak’ta kendi film yapım şirketimi kurup kendi filmlerimi kendim yapmayı planlıyorum.

    Irak diyoru çünkü Türk yapımcılara kızdım onlardan ırak olsun diye.

    Romancıların işi daha kolay bence. En azından ebook olarak yayınlayında bir şekilde sizin yazdıklarınız okuyalım.

    Yapım şirketimi kuramaz ise bende senaryolarımı roman yapıp ebook olarak yayınlayacağım.

  2. Özgür HAN says:

    Bazen çok şey olmak istiyorum… bazen hiç bir şey. Şu anda bir yayınevinin sahibi olmak, dizlerine kapanıp af dilemek istiyorum.

  3. Cemile Karakaş says:

    Merhaba,

    Doğrusu merak ettim romanınızı yayınlayabileceğiniz bir yayınevi bulabildiniz mi? Öykülerinizin bir kısmını okumuş ve çok beğenmiştim. Bu yüzden hem şaşırdım hem de bir şeyler karaladığım için hayal kırıklığına uğradım. Umarım güzel haberlerinizi en yakın zamanda alırız.

    Sevgiler..

Bir Cevap Yazın

